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Domingo, Diciembre 22, 2024

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"Siempre me ha gustado mucho aprender sin importar el tema".
 
Rev Jones es un bajista excepcional que el año pasado sacó su disco “In the Key of Z” y ha sido además bajista de MSG. En esta entrevista con Raul Cardona, hace un repaso consistente a su carrera desde sus inicios hasta hoy.  Rev Jones (bajo/vocal) ha trabajado con Steelheart, Mountain, Fuel, George Lynch, THC, Forte y otros.
 
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MiM: Hola, mi nombre es Raúl Cardona y es un gran placer hablar con Rev Jones, uno de los bajistas y vocalistas más exclusivos y cotizados del Hard Rock. ¡Hola Rev! ¿Cómo estás?
 
Rev: Estoy genial. ¿Cómo estás?
 
MiM: Gracias por aceptar chatear con Made in Metal. Sé que 1985 fue cuando tomaste por primera vez un bajo en tus manos. Pero me gustaría que me cuentes ¿cómo fue que te interesaste por la música y cómo el bajo llegó a cautivarte?
 
Rev: Desde que tengo memoria me gustaba la música, desde muy joven iba a conciertos, en mi adolescencia iba a todos los conciertos que llegaban a la ciudad. Todavía no tocaba música, era atleta de béisbol, lucha libre, artes marciales, boxeo. Cuando cumplí 15 años decidí que quería empezar a tocar música. Todavía no había decidido qué instrumento tocar, pero siempre me gustó el bajo. comencé tocando la guitarra durante unos meses y luego hice mi cambio permanente al bajo. Ese fue un gran día.
 
MiM: Tocar un instrumento puede ser fácil, pero lograr el dominio y el alto nivel que demuestras como bajista requiere talento y estudio. ¿Qué recomiendas a los músicos para alcanzar un alto nivel en el dominio del bajo?
 
Rev: Dedicatoria. Aprende tantas canciones como puedas. Toca con tantos músicos como tú. Cuando era joven, solía prepararme con álbumes y aprender cada canción, cada parte de bajo, cada parte de guitarra, cada parte vocal, cada parte de teclado y cada parte de batería. Cuando aprendes todas las partes, la música tiene mucho más sentido, lo que hace que sea más fácil de dominar.
 
MiM: Eres mundialmente conocido por tu estilo de tapping con las dos manos y tu técnica de digitación en el cuello. ¿Cómo desarrollaste estas técnicas?
 
Rev: Siempre me ha gustado mucho aprender sin importar cuál sea el tema, lucha libre, artes marciales, boxeo, béisbol, música, producción musical, todo lo que he hecho me enfoqué profundamente en aprender y perfeccionar. Entonces agregas ese lado, junto con mi elección de influencias musicales, y no tuve más remedio que convertirme en lo que me he convertido. Me gustaban todos estos grandes músicos que usaban estilos de tapping a dos manos como Tony Levin, Billy Sheehan, Emmitt Chapman, Michael Anthony de Van Halen, Randy Rhoads, así que automáticamente usé esas técnicas en mi forma de tocar. También me influyeron mucho las actuaciones de la gente en el escenario, gente como Pete Way, Pete Townsend, Beatles, KISS, Alice Cooper, David Lee Roth, Peter Gabriel, Ritchie Blackmore, Chuck Berry y Angus Young, todos ellos tenían una gran presencia en el escenario que añadía mucho a la música y lo hizo emocionante de ver. Eso influyó en la forma en que siempre he actuado en el escenario, siempre asumí que se suponía que debías presumir y yo entretener en el escenario en lugar de quedarme parado en un lugar aburrido. Así es como mi estilo se desarrolló y evolucionó hasta convertirse en lo que soy ahora.
 
rev jones CDMiM: Bueno, mirando hacia atrás en tu carrera, ¿estamos hablando de esos inicios cuando eras parte de bandas como Legioned Marcher, Publick D-Zaster, Forte, S.F.O.N., Black Symphony, entre otras? ¿Qué recuerdos tienes de esos años?
 
Rev: Todos mis recuerdos de mi carrera son geniales. Los primeros días con Legioned Marcher fueron cortos y agradables. Solo estuvimos juntos unos meses, pero escribimos como veinte canciones, tocamos como diez shows, entramos al estudio por primera vez y grabamos una demo de dos canciones. La demostración nunca se lanzó porque no teníamos dinero; solo teníamos un par de copias en casete para nosotros. Eso fue entre 1986 y 1987, y finalmente este año una compañía en Grecia está lanzando esa demo de Legioned Marcher con cuatro canciones en vivo añadidas. El siguiente paso en la escala musical fue Forte, 1989-1995, lanzamos tres demos y dos álbumes (Massacre Records), y giramos por todo Estados Unidos apoyando a varios actos de renombre, incluyendo un montón de espectáculos con Pantera y Wrathchild America. También hicimos algunos shows en Alemania mientras grabábamos nuestro álbum. El siguiente paso de la escalera fue Black Symphony. Me uní en 1998, lanzamos cuatro álbumes, hicimos varios festivales en Europa y apoyamos a Ronnie James Dio en una gira europea. Mientras tocaba en Black Symphony, también comencé a tocar en MSG, que es cuando todo cambió. Durante esos primeros años con MSG tocábamos alrededor de 200 shows al año.
 
MiM: ¿Qué enseñanzas han sido las que consideras te han ayudado en el presente como músico consagrado?
 
Rev: Nunca dejes de aprender y siempre diviértete. Cuando deja de ser divertido, algo estás haciendo mal.
 
MiM: Pocos músicos con carreras impresionantes se toman el tiempo para enseñar. En tu caso es muy recurrente verte en esa tarea de maestro. ¿Crees que es una forma que tienes de transmitir tus experiencias a las nuevas generaciones de instrumentistas?
 
Rev: Me encanta la música y me encanta compartir mis conocimientos musicales con otros músicos. Saber que le enseñaste a alguien algo que mejorará su forma de tocar y su carrera es una sensación increíble, especialmente cuando vea a alguien a quien le ha enseñado convertirse en un músico consumado. Te hace sentir muy orgulloso.
 
Rev jones marco mendoza167662251 nMiM: ¿Quiénes han sido los bajistas de Metal, Rock o Jazz que te han marcado de por vida?
 
Rev: Demasiados para nombrarlos a todos. Pero nombrar algunos de los principales bajistas que me influenciaron, Tony Levin, Chris Squire, Jaco Pastorius, Jack Bruce, Paul McCartney, Billy Sheehan, James Jamerson
 
MiM: A lo largo de tu fructífera carrera has tocado tanto en directo como en estudio con varios bajos. ¿Qué son esos bajos que guardas por los recuerdos que te traen?
 
Rev: Bueno, no soy un coleccionista de bajos de mi pasado; de hecho solo conservo bajos que sigo usando. He tenido muchos bajos geniales en mi carrera, pero cuando dejé de usarlos me deshice de ellos. Tengo amigos que todavía tienen bajos que solía tener y que usé en álbumes, giras y DVD, y creo que es genial que estén orgullosos de tener esos bajos, pero para mí, si no uso el bajo, no lo quiero
 
MiM: ¿Y cuál es tu favorito actual?
 
Rev: Bueno, tengo unos diez bajos colgados en la pared y los uso todos. Todos son de Dean, todos modelos diferentes, incluidos un par de modelos personalizados. Los he configurado todos tan bien que todos son intercambiables; todos suenan igual y sienten lo mismo. Todos son grandes instrumentos, lo cual es muy importante.
 
MiM: Seguro que muchos lectores se preguntarán qué marcas de bajo usas; pedales y referencias te parecen adecuados para tocar metal?
 
Rev: Todo mi equipo
Dean = bajos eléctricos y bajos verticales eléctricos.
Kahler = puentes y trémolos.
Phil Jones Bass = amplificadores y cabinas.
Maxon = pedales.
TWA = pedales.
Bartolini = pastillas.
 
MiM: ¿Qué cuerdas usas en directo?
 
Rev: Siempre uso cuerdas Ernie Ball, siempre se sienten y suenan igual. Y también siempre uso cuerdas del mismo calibre (.105, .085, .065, .045), por dos razones: tienen un tamaño simétrico. Son las cuerdas de calibre más comunes, por lo que cada tienda tendrá ese juego.
 
MiM: Formas parte del Grupo Michael Schenker desde hace varios años. ¿Cómo es trabajar con Michael Schenker?
 
Rev: En general, fue genial, un montón de buenos momentos y, por supuesto, algunos puntos bajos, pero no me gustaría cambiar nada. Crecí tocando las canciones de UFO y MSG, así que poder tocarlas con Michael Schenker fue increíble. Además, pude escuchar a Michael tocando todas las noches, lo cual es algo que realmente disfruté. Hubo tanta improvisación durante ciertas canciones que me impactó. El tipo de cosas que solo notas si las escuchas todas las noches. Para los fanáticos, todo es genial, y estoy de acuerdo, pero hubo tantas noches en las que estuvo más que genial, y eso solo se nota si lo escuchas todas las noches. Todavía soy un fanático de Schenker, y sigo participando en algún espectáculo o gira ocasional cuando me necesitan. Por el mucho tiempo que pasé con MSG, estoy seguro de que siempre seré parte de la familia MSG. 
 
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MiM: Tu segundo trabajo, por así decirlo, es como técnico de guitarra exclusivo de George Thorogood. ¿Podrías hablarme de ello?
 
Rev: Casi siempre he configurado y trabajado en mis propios bajos, y todavía me encanta hacerlo, así que cuando me pidieron que trabajara con George, no pude dejarlo pasar. Es una gran persona para trabajar, una gran organización, además puedo pasar el rato y ver a uno de los artistas más malotes destrozar el escenario todas las noches. Muy buen trabajo.
 
MiM: ¿Cómo surgió la idea?
 
Rev: Estuve de gira con George en la iluminación a mediados de la década de 2000, así que ya tenía una relación con la banda y el equipo. Entonces, cuando se abrió el puesto para Guitar Tech, fui la primera persona en la que pensaron. Por suerte estaba disponible para tomar el trabajo.
 
MiM: Con Rev Jones Band habéis lanzado varios álbumes tributo a varias bandas. Cuéntame cómo surgió la idea y si habrá más álbumes tributo en el futuro.
 
Rev: Bueno, cuando comencé a hacer shows como Rev Jones Band, tocábamos canciones de las bandas con las que había estado de gira y algunas versiones de diferentes tipos. Así que esta disquera me contactó para tocar en algunos álbumes tributo, me decían qué canciones querían que hiciera y mi banda y yo íbamos al estudio y las aprendíamos, las grabábamos, las mezclábamos y las enviábamos todas en el mismo día. Fue divertido hacerlo porque la mayoría de las canciones eran canciones con las que no estaba tan familiarizado o canciones que no había tocado antes, así que darles mi toque fue genial. De hecho, tengo un par de versiones de canciones que hice y que iban a estar en mi primer álbum en solitario, pero no lo conseguí. Planeo lanzarlos como singles pronto.
 
MiM: Tu último disco como solista se titula “In the Key of Z” (Dark Star Records, 2021). Con excelentes críticas por parte de la prensa especializada y público en general. ¿Cómo fue el proceso de grabación y producción musical del álbum?
 
Rev: Bueno, dado que fue escrito y grabado durante la cuarentena, hay algunos temas inspirados en las letras, pero en una dirección más divertida. Los temas de las canciones que escribo nunca son demasiado serios, pienso más en contar historias que en temas. Una cosa que siempre incluyo en mis canciones es el humor subyacente, incluso si es una canción seria, me gusta incluir algún tipo de humor. Creo que eso viene de una mezcla de mi amor por las películas y las canciones de Jim Croce. Cada canción de Jim Croce tiene un humor subyacente o un remate divertido, como "Bad Leroy Brown", el hombre más malo de toda la maldita ciudad; le dan una paliza en el culo al final de la canción, eso es increíble. No digo que mis canciones sean como Jim Croce, pero definitivamente el humor está en todas mis canciones.
 
Ahora, musicalmente, cuando escribo, no tengo límites, si me gusta cómo suena, se convierte en una canción. Ya sea Rock, Metal, Country, Pop, Jazz o incluso Polka, si suena bien y tiene sentido, entonces es una canción de Rev Jones. Puedo escribir riffs durante todo el día y juntar cosas, pero si no tiene sentido musicalmente para mí, no lo uso. Cuando pienso en álbumes que me encantaron cuando era niño, los que más recuerdo no tenían límites como Queen "Night At The Opera" o Judas Priest "Sad Wings Of Destiny" o Led Zep "4", canciones pesadas, canciones acústicas, canciones para piano, buenas canciones, eso es todo lo que importa. En cuanto a la inspiración detrás del álbum, la idea de compartir mi música con la gente y posiblemente inspirar a algunos de ellos a crear música, esa es mi inspiración.
 
MiM: ¿En qué estudio de grabación tuvo lugar?
 
Rev: La batería se grabó en Prairie Sun en el norte de California; el resto lo hice en mi estudio en Oklahoma. 
 
MiM: Este disco tiene varios invitados de lujo, muchos de los cuales forman parte de las bandas en las que has estado a través del tiempo como músico. Me imagino que debes estar muy feliz por eso. ¿Qué me puedes decir?
 
Rev: Sí, conseguí que varios de mis amigos de la música tocaran solos en el álbum y estoy muy contento con sus actuaciones. Cada uno de ellos puso el listón bastante alto. Los músicos invitados incluyen:
Scott McClellan (Tony Martin), Jack Frost (Savatage), Michael T Ross (Lita Ford), Russ Parrish (Steel Panther), Rowan Robertson (Dio), Robby Lochner (Fight), Bill Leverty (Firehouse), Ira Black (Lizzy Borden), Kristen Capolino, Paige Harwell (Reckless), Jim Suhler (George Thorogood), Uros Raskovski (Steelheart), Tom Potter (Gundriver) y Jeff Martin (Racer X, Badlands) en la batería.
 
MiM: ¿Planes de conciertos y giras en este nuevo año?
 
Rev: Tengo varias cosas en proceso en este momento, incluidos algunos shows de Rev Jones, algunos shows tocando el bajo con otro artista y algunas giras trabajando con George Thorogood. A medida que las cosas confirmen, publicaré las fechas en mis sitios. 
 
MiM: Finalmente, quería que se sintieran libres de compartir algunas palabras con sus fans y nuestros lectores.
 
Rev: Me gustaría dar las gracias a todos los que me han apoyado a lo largo de mi carrera, y especialmente a aquellos que todavía me apoyan a mí y a la música en general. Recuerda que sin música la vida es un error. Ah, y ve a ver mi nuevo álbum "In the key of Z", si te gusta cómpralo. Puedes ver el primer video “Lollygagging” aqui 
 
Y puedes mantenerte al día con mis cosas siguiéndome en
 
MiM: Ha sido un gran placer para Made in Metal poder hablar con Rev Jones, uno de los bajistas y vocalistas más exclusivos y cotizados del Hard Rock.
 
Rev: Gracias por entrevistarme y ayudarme a promover mi carrera.

 
 
  
English Version
 
I've always been really into learning no matter what the subject might be
 
Rev Jones is an exceptional bass player who released his album “In the Key of Z” last year 2021, and has also been a bassist for MSG. In this interview with Raul Cardona, he makes a consistent review of his career from its beginnings to today. Rev Jones (bass/vocal) has worked with Steelheart, Mountain, Fuel, George Lynch, THC, Forte, and more.
 
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MiM: Hello, my name is Raúl Cardona and it is a great pleasure to talk with Rev Jones, one of the most exclusive and sought-after bass player and vocalist in Hard Rock. Hi Rev!! How are you? 
 
Rev: I’m great. How are you?
 
MiM: Thank you for agreeing to chat with Made in Metal, Spain. I know that 1985 was when you first took a bass in your hands. But I would like you to tell me how you became interested in music and how the bass came to captivate you?
 
Rev: As far back as I can remember I was into music, from a real young age I was going to concerts, in my early teens I went to every concert that came to town. I wasn’t playing music yet, I was an athlete in baseball, wrestling, martial arts, boxing. When I turned 15 years old I decided I wanted to start playing music. I hadn’t decided which instrument to play yet but I was always into the bass. But I started out playing guitar for a few months then made my permanent change to bass. That was a great day.
 
MiM: Playing an instrument can be easy, but achieving the mastery and high level that you demonstrate as a bass player takes talent and study. What do you recommend to musicians to achieve a high level in the domain of the bass?
 
Rev: Dedication. Learn as many songs as you can. Play with as many musicians as you. When I was young I used to set with albums and learn every song, every bass part, every guitar part, every vocal part, every keyboard part, and every drum part. When you learn all the parts music makes way more sense, which makes music easier to master. 
 
MiM: You are world-renowned for your two-handed tapping style and neck fingering technique. How did you develop these techniques?
 
Rev: I've always been really into learning no matter what the subject might be, Wrestling, Martial Arts, Boxing, Baseball, Music, Music Production, everything I've ever been into I really deeply focused on learning & perfecting. So you add that side of it, along with my choice of musical influences, and I had no choice but to develop into what I have become. I liked all these great players that used two-handed tapping styles like Tony Levin, Billy Sheehan, Emmitt Chapman, Michael Anthony from Van Halen, Randy Rhoads, so I automatically used those techniques in my playing right away. I was also really influenced by peoples onstage performances, people like Pete Way, Pete Townsend, Beatles, KISS, Alice Cooper, David Lee Roth, Peter Gabriel, Ritchie Blackmore, Chuck Berry, & Angus Young, they all had a great stage presence that added so much to the music and made it exciting to watch. So that influenced the way I have always acted on stage, I always just assumed that you were supposed to show off & me entertaining onstage instead of standing there in one place bored. So that's how my style developed and evolved into what I am now
 
rev jones CDMiM: Well, looking back on your career, are we talking about those beginnings when you were part of bands like Legioned Marcher, Publick D-Zaster, Forte, S.F.O.N., Black Symphony among others. What memories do you have of those years? 
 
Rev: All my memories of my career are great. The early days with Legioned Marcher were short & sweet. We were only together a few months but we wrote like twenty songs, we played like ten shows, and went in the studio for the first time and recorded a two-song demo. The demo was never released because we had no money; we only had a couple of cassette copies for ourselves. That was 1986-87, and finally this year a company in Greece is releasing that Legioned Marcher demo with four live songs added. The next step of the musical ladder was Forte, 1989-1995, we released three demos and two albums (Massacre Records), and toured all over the USA supporting several big-name acts, including a bunch of shows with Pantera and Wrathchild America. We also did a few shows in Germany while we were there recording our album. The next step of the ladder was Black Symphony. I joined in 1998, we released four albums, we did several festivals in Europe, and supported Ronnie James Dio on a European tour. While playing in Black Symphony I also started playing in MSG which is when everything changed. During those first years with MSG, we would play around 200 shows a year. 
 
MiM: What teachings have been those that you consider has helped you in the present as a consecrated musician?
 
Rev: Never stop learning and always have fun. When it stops being fun you are doing something wrong. 
 
MiM: Few musicians with impressive careers take the time to teach. In your case, it is very recurring to see you in that task of a teacher. Do you think that it is a way that you have to transmit your experiences to the new generations of instrumentalists?
 
Rev: I love music and I love to share my musical knowledge with other players. Knowing that you taught someone something that will improve their playing & their career is a very incredible feeling, especially when you see someone you’ve taught become an accomplished player. It makes you feel very proud. 
 
Rev jones marco mendoza167662251 nMiM: Who have been the Metal, Rock, or Jazz bass players that have marked you for life?
 
Rev: Way too many to name them all. But naming a few of the main bass players that influenced me, Tony Levin, Chris Squire, Jaco Pastorius, Jack Bruce, Paul McCartney, Billy Sheehan, James Jamerson
 
MiM: Throughout your fruitful career you have played both live and in the studio with various basses. What are those basses that you keep because of the memories they bring you? 
 
Rev: Well I’m not a collector of basses from my past; as a matter of fact, I only keep basses that I still use. I’ve had lots of cool basses in my career, but when I stopped using them I got rid of them. I have friends that still have basses that I used to own that I used on albums and tours and DVDs, and I think it’s cool that they are proud to own those basses, but to me, if I’m not using the bass I don’t want it. 
 
MiM: And which one is your current favorite?
 
Rev: Well I have about ten basses that are hanging on my wall, and I use all of them. They are all Dean’s, all different models including a couple of custom models. I’ve set all of them up so well that they are all interchangeable; they all play the same and feel the same. They’re all great instruments which are very important because I beat the crap out of them. 
 
MiM: Many readers will surely wonder what bass brands you use; pedals and references seem suitable for playing metal? 
 
Rev: All my 
Dean = electric basses & electric upright basses. 
Kahler = bridges & tremolos. 
Phil Jones Bass = amps & cabs. 
Maxon = pedals. 
TWA = pedals. 
Bartolini = pickups. 
 
MiM: What strings do you use alive?
 
Rev: I always use Ernie Ball strings, they always feel & sound the same. And I also always use the same gauge strings (.105, .085, .065, .045), for two reasons: They are symmetrically sized. 
It’s the most common gauge string, so every store will have that set. 
 
MiM: You have been part of the Michael Schenker Group for several years. What is it like working with Michael Schenker?
 
Rev: Overall it was great, a whole bunch of high points and of course a few low points, but I wouldn’t want to change anything. I grew up playing the UFO & MSG songs so being able to play them with Michael Schenker was amazing. Plus I got to hear Michael playing in my ears every night, which is something I really enjoyed. There was so much improvising during certain songs that blew me away. The kind of things that you only notice if you hear it every night. To the fans, it’s all great, and I agree, but there were so many nights that he was beyond great, and that’s only noticed if you hear him every night. I’m still a Schenker fan, and I still fill in on the occasional show or tour when I’m needed. As much time as I spent with MSG I’m sure I will always be part of the MSG family. 
 
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MiM: Your second job so to speak is as George Thorogood's exclusive guitar technician. Could you tell me about it? 
 
Rev: I’ve always pretty much set up and worked on my own basses, and I still love doing it, so when I was asked to work with George, I couldn’t pass it up. He’s a great person to work for, a great organization, plus I get to hang out & watch one of the baddest entertainers tear up the stage every night. Pretty cool job. 
 
MiM: How did the idea come about?
 
Rev: I toured some with George as his lighting guy in the mid-2000’s, so I already had a relationship with the band & crew. So when the position opened up for guitar Tech I was the first person they thought of. Luckily I was available to take the job. 
 
MiM: With Rev Jones Band you have released several songs tribute albums to various bands. Tell me about how the idea came about and if there will be more tribute albums in the future?
 
Rev: Well when I first started doing shows as Rev Jones Band, we would play songs from the bands I’d toured with and a few different type cover songs. So this label contacted me about playing on some tribute albums, they would tell me what songs they wanted me to do and me and my band would go in the studio and learn them, record them, mix them, and send them off all in the same day. It was fun doing it because most of the songs were songs I wasn’t that familiar with or songs I had not played before, so putting my twist on them was cool. I actually have a couple of cover songs I did that we’re going to be on my first solo album but didn’t make it on there; I plan to release them as singles soon.
 
MiM: Your last record as a soloist is titled “In the Key of Z” (Dark Star Records, 2021). With excellent reviews by the specialized press and the general public. How was the process of recording and musical production of the album? 
 
Rev: Well seeing that it was written & recorded during quarantine, there are a few lyrical inspired themes, but in more of a funny direction. The topics of the songs I write are never too overly serious, I think more of storytelling than topics. One thing I always include in my songs is underlying humor, even if it’s a serious song I like to include some kind of humor. I think that comes from a mixture of my love of movies and Jim Croce songs. Every Jim Croce song has underlying humor or a funny punch line to it, like "Bad Leroy Brown", baddest man in the whole damn town; he gets his ass whipped at the end of the song, that's awesome. Not saying that my songs are like Jim Croce, but that humor is definitely in all my songs. 
 
Now musically when I write I don´t have boundaries, if I like the way it sounds it becomes a song. Whether it’s Rock, Metal, Country, Pop, Jazz, or even Polka, if it sounds good & makes sense then it’s a Rev Jones song. I can write riffs all day long and piece stuff together, but if it doesn't make sense musically to me, I don't use it. When I think of albums that I loved growing up, the ones I always remember the most had no boundaries like Queen "Night At The Opera" or Judas Priest "Sad Wings Of Destiny" or Led Zep "4", heavy songs, acoustic songs, piano songs, Good Songs that's all that matters. As for the inspiration behind the album, the thought of sharing my music with people and possibly inspiring some of them to create music, That's my inspiration. 
 
MiM: In which recording studio did it take place?
 
Rev: The drums were recorded at Prairie Sun in Northern California; the rest was done at my studio in Oklahoma. 
 
MiM: This Album has several luxury guests, many of whom are part of the bands you have been through as a musician. I imagine you must be very happy about that. What can you tell me?
 
Rev: Yes I got several of my music friends to play guest solos on the album, and I’m very happy with their performances. Each one of them set the bar pretty high. Guest players include: 
Scott McClellan (Tony Martin), Jack Frost (Savatage), Michael T Ross (Lita Ford), Russ Parrish (Steel Panther), Rowan Robertson (Dio), Robby Lochner (Fight), Bill Leverty (Firehouse), Ira Black (Lizzy Borden), Kristen Capolino, Paige Harwell (Reckless), Jim Suhler (George Thorogood), Uros Raskovski (Steelheart), Tom Potter (Gundriver), and Jeff Martin (Racer X, Badlands) on drums. 
 
MiM: Plans for concerts and tours in this new year?
 
Rev: I have several things in the works right now, including a few Rev Jones shows, a few shows playing bass with other artists, and a few tour runs working with George Thorogood. As things confirm I will post dates on my sites. 
 
MiM: Finally, I wanted you to feel free to share a few words with your fans and our readers?
 
Rev: I’d like to say thank you to everyone that has supported me throughout my career, and especially those who still support me and music in general. Remember without music life is a mistake. Oh and please go check out my new album “In the Key of Z”, if you like it buy it. You can see the first video “Lollygagging” here 
 
 
And you can keep up with my stuff by following me at
 
MiM: It has been a great pleasure for Made in Metal, Spain to be able to talk with Rev Jones, one of the most exclusive and sought-after bass player and vocalist of Hard Rock.
 
Rev: Thanks for interviewing me and helping me promote my career.  

 

Categoría: Entrevistas

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